„ќ–Ќ»… PR:

брудн≥ виборч≥ технолог≥њ

електронна верс≥¤ книги ќлекс≥¤ —ит≥кова


1. "÷≥кав≥" PR-технолог≥њ

1.1 . Ћист≥вки ≥ написи у "потр≥бному" м≥сц≥

ƒл¤ виконанн¤ цього прийому готуютьс¤ лист≥вки з≥ спотвореним обличч¤м кандидата супротивник≥в. јле њхн≥й вигл¤д маЇ бути таким, аби вони здавалис¤ справд≥ аг≥тац≥йними матер≥алами.
¬ноч≥ так≥ лист≥вки прил≥плюютьс¤ на автомоб≥л¤х (зазвичай на в≥тровому скл≥), на двер¤х квартир. ’арактерно, що дл¤ цього застосовують не сил≥катний клей, а "ћомент", "—уперцемент" ≥ под≥бн≥ (розпов≥дали, що використовували нав≥ть лак дл¤ паркету).
«а цим же принципом робл¤тьс¤ й написи фарбою. Ѕудьте певн≥, людина, на автомоб≥л≥ ¤коњ написали гасло на п≥дтримку кандидати "ј" н≥коли за нього не проголосуЇ (¤к ≥ њњ родич≥). –озписують також двер≥ помешкань, в≥трини, гараж≥, ст≥ни дачних будинк≥в.

1.2. Ќ≥чна аг≥тац≥¤

ƒл¤ цього згодитьс¤ простий гучномовець або нав≥ть звичайний магн≥тофон "ћа¤к" з колонками.
ћехан≥зм такий: вноч≥, коли шановн≥ виборц≥ занурилис¤ у блаженний сон, до двору багатоповерх≥вки зањжджаЇ автомоб≥ль, з ¤кого голосно лунають аг≥тац≥йн≥ гасла. ¬они вимовл¤ютьс¤ неприЇмним гун¤вим голосом. ѕ≥сл¤ хвилини "аг≥тац≥й" за ворожого кандидата "ј" машина стр≥мко њдеЕ до ≥ншого двору.

ƒл¤ п≥дсиленн¤ негативних емоц≥й ≥нколи у дворах, де вже побували аг≥тац≥йн≥ машини, кидають петарди. –обл¤ть це приблизно за годину п≥сл¤ акц≥њ.
“акож застосовують телефон дл¤ н≥чноњ аг≥тац≥њ.
Ќаприклад, голос ≥з сильним кавказьким акцентом пов≥домл¤Ї, що ¬ам треба проголосувати за кандидата "ј", ≥ тод≥ миролюбний чеченський (циганський, татарський) народ зможе жити добре на ц≥й земл≥, та ще б≥льше буде представлений в органах державноњ влади, м≥л≥ц≥њ, —Ѕ”, буде з рад≥стю одружуватись з м≥сцевими д≥вчатамиЕ
як вар≥ант цього ж способу: слизький п≥вн¤чий голос пов≥домл¤Ї, що проголосувавши за "ј", ¬и п≥дтримаЇте нещасних представник≥в сексменшин, тод≥ вони зможуть в≥льно аг≥тувати молодь, бо њм це дуже потр≥бно, адже вони так≥ ж людиЕ
ј ось ще приклад н≥чноњ розмови, що в≥дбулас¤ п≥д час кампан≥њ у ѕетербурз≥. “елефонують о п¢¤т≥й годин≥ ранку: "¬и —идоров?", - "“ак, —идоров!" - "¬и маЇте сина?" - "ћаю". - "Ќагадайте вашому сину, що в≥н заборгував мен≥ тис¤чу долар≥в. —каж≥ть йому, щоб в≥н прийшов ≥ вн≥с ц≥ грош≥ на мою виборчу кампан≥ю" (дал≥ називалос¤ пр≥звище одного з реальних кандидат≥в).

1.3. Ћист≥вка з викривленим зображенн¤м

 олись ѕрезидент ‘ранц≥њ ‘. ћ≥ттеран (за порадою ≥м≥джмейкер≥в) змушений був п≥дточити зуби. Ќа думку фах≥вц≥в, в ≥ншому раз≥ ћ≥ттеран не перем≥г би, оск≥льки усм≥шка його видавалас¤ довол≥ хижою.
” виборчих штабах часто навмисно спотворюютьс¤ обличч¤ опонент≥в. √оловна мета - залишити неприЇмн≥ асоц≥ац≥њ, пов"¤зан≥ з образом супротивника.
ƒл¤ цього часом використовуютьс¤ картинки (фотограф≥њ тварин, карикатури), њх п≥дписують пр≥звищем опонента. “акож складають р≥зноман≥тн≥ кумедн≥ ≥ в≥дверто образлив≥ в≥ршики.

1.4. ќбробка лист≥вок суперника

¬иданн¤ "Ќовые колеса" (за 19 жовтн¤ 2000 року) пов≥домл¤Ї, що в штаб≥  ал≥н≥нградського –Ќ™ було створено "спецгрупу" дл¤ виколупуванн¤ очей ≥ домальовуванн¤ рог≥в на портретах "чужих" кандидат≥в. ¬ ”крањн≥ також використовували под≥бн≥ засоби досить широко. ј також п≥дкуповували дв≥рник≥в (чи кер≥вництво ∆≈ у), аби обдирали чуж≥ пропагандивн≥ матер≥али.

1.5. ќбл≥пленн¤ чужого штабу

«давалос¤ б, нав≥що обл≥плювати чуж≥ виборч≥ штаби?
«розум≥ло, що не з метою переаг≥тац≥њ њхн≥х прац≥вник≥в.
“од≥ - дл¤ чого?
¬≥дпов≥дь проста, ¤к усе ген≥альне.
«а н≥ч в≥кна ≥ двер≥ штабу ворожого кандидата "ј" обл≥плюютьс¤ лист≥вками також ворожого кандидата "Ѕ". ѕот≥м ц≥лий день прац≥вники штабу "ј" будуть в≥дмивати кл¤т≥ лист≥вки, лаючи "Ѕ" останн≥ми словами.
¬ такий спос≥б дос¤гаютьс¤ дв≥ мети: штаб≥сти "ј" марнують св≥й дорогоц≥нний час, а також розсвареними будуть двоЇ супротивник≥в - "ј" та "Ѕ".

1.6.  уп≥вл¤ аг≥татор≥в

ќск≥льки б≥льш≥сть з тих, хто хоче бути обраним, не мають розбудованих орган≥зац≥йних структур, тому часто вони використовують найманих прац≥вник≥в дл¤ передвиборчоњ роботи з населенн¤м.
Ќайман≥ люди не працюють за ≤дею, тому њх можна перекупити. «азвичай пропонуЇтьс¤ удв≥ч≥ б≥льша ц≥на. ¬≥дом≥ випадки, коли 50 - 70 в≥дсотк≥в аг≥тац≥йних матер≥ал≥в не доходили до виборц≥в.
як вар≥ант цього прийому: засилають до штабу конкурент≥в своњх людей, ¤к≥ виконують певну штабну роботу. ≤, звичайно, зробл¤ть усе, щоби завалити справу.
÷е особливо "приЇмно" дл¤ кандидата-потерп≥лого, особливо ¤кщо врахувати, що перед початком аг≥тац≥йноњ кампан≥њ штаби часто укладають угоду не застосовувати "брудн≥" технолог≥њ.

1.7. "ћайже родич≥"

Ќа одному виборчому окруз≥ ≥з потр≥бним кандидатом реЇструютьс¤ один або два кандидати, що мають однаков≥ пр≥звища ≥з суперником.
Ќаприклад, на виборах до «аконодавчого з≥бранн¤ в —анкт-ѕетербурз≥ з"¤вилис¤ дв≥йники ќ. —ергЇЇва, один - безроб≥тний, ≥нший - в≥йськовий пенс≥онер.
ѕод≥бне широко застосовувалос¤ ≥ в ”крањн≥.  оли стало в≥домо, що ёл≥¤ “имошенко може висунути свою кандидатуру, в тому ж окруз≥ на  ≥ровоградщин≥ було зареЇстровано ще двох ж≥нок з пр≥звищем “имошенко.
÷ей прийом ще називають "клонуванн¤м".

1.8. "ƒ¤дько" кандидата

–ос≥йський тижневик " омерсант-ƒеньги" розпов≥дав про випадки, коли виборч≥ штаби наймали на вокзалах найб≥льш зачуханих бомж≥в, видавали њм по 100 рубл≥в на др≥бн≥ витрати. ј пот≥м посилали "працювати". ”вечер≥ людина в≥дчин¤ла двер≥, а на пороз≥ сто¤ло опудало незрозум≥лого в≥ку. ¬≥дрекомендувавшись д¤дьком кандидата (Е), цей беззубий персонаж просив позичити 10 рубл≥в на передвиборчу кампан≥ю, ≥ додавав: "ѕад чЇстнаЇ слова канд≥датаЕ"
∆урнал " омерсант-ƒеньги" стверджуЇ, що цей прийом потребуЇ м≥н≥мальних витрат, але "оброблен≥" таким чином райони швидко в≥двертаютьс¤ в≥д кандидата, що маЇ таких неприЇмних "родич≥в".
як вар≥ант прийому "ƒ¤дько кандидата" можна розц≥нювати приклад з вибор≥в у  расно¤рському крањ. “ам ≥м≥джмейкери тод≥шнього губернатора «убова вдало зменшили рейтинг кандидата ЋЇбЇд¤, пустивши по м≥сту 50-х бомж≥в-шкарбанохл¤п≥в з плакатами "Ћебедь - наш экзистенциальный кандидат!".

1.9. ѕравила заповненн¤ бюлетен≥в

–озноситьс¤ лист≥вка з роз"¤сненн¤ми, ¤к правильно заповнити бюлетень дл¤ голосуванн¤. јле в ц≥й лист≥вц≥ стоњть позначка проти пр≥звища певного кандидата. ’тось цього не пом≥чаЇ, голосуючи пот≥м так, ¤к показано на лист≥вц≥, а коли ≥нш≥ зауважують на цьому, то виправданн¤ в≥д аг≥татор≥в зазвичай чують прим≥тивн≥: "це просто приклад", "можете голосувати за ≥ншого, ми т≥льки показуЇмо, ¤к правильно заповнити" ≥ под≥бне. Ќасправд≥ йде закр≥пленн¤ в пам"¤т≥ потр≥бного вар≥анту голосуванн¤. ≤ умовно цей спос≥б можна вважати одним з найм"¤кших вар≥ант≥в зомбуванн¤.

1.10. Ќ≥чне гул¤нн¤

÷ей прийом усп≥шно застосовувавс¤ у селах.
¬елика компан≥¤ прињздить увечер≥, зупин¤Їтьс¤ неподал≥к села ≥ починаЇ гул¤ти. √ул¤Ї весело ≥ гучно. ¬ранц≥ компан≥¤ њде геть, лишаючи купи см≥тт¤, згарища, зламан≥ дерева. ј серед мешканц≥в села поширюють чутки, що гул¤в кандидат у депутати "ј".

1.11. ¬≥дбиранн¤ часу

ѕередвиборча робота потребуЇ багато часу, правдиво сказати - поглинаЇ майже весь час учасник≥в змаганн¤. „им менше часу у конкурента на зустр≥ч≥ з виборц¤ми, тим краще. ўоб в≥д≥брати трохи часу та нерв≥в у конкурента, наприклад, беруть його лист≥вку, в≥др≥зають вих≥дн≥ в≥домост≥ ≥ занос¤ть до виборчоњ ком≥с≥њ: "‘≥ксуйте, мовл¤в, порушенн¤!". ¬ар≥ант цей не призведе до усп≥ху, але нерв≥в ≥ часу на в≥дписки та по¤снювальн≥ у суперника буде витрачено.

 

Ќјѕ»—ј“» Ћ»—“ј ј¬“ќ–”

<<<√ќЋќ¬Ќј - - - - - - - - - ________ ________________________ Ќј—“”ѕЌј>>>

 

 

Hosted by uCoz