ЧОРНИЙ PR:

брудні виборчі технології

електронна версія книги Олексія Ситікова


10. Протидія брудним виборчим технологіям


Не усім прийомам, що їх застосовують кандидати, які йдуть служити народу, можна вдало протидіяти. Розглянемо лише способи боротьби з деякими пропагандивними методами, інформаційним впливом.


Максим Григор"єв, керівник консалтингової групи "Управление PR", пропонує такі методи і техніки, спрямовані на протидію пропаганді (контрпропаганді):


- "Безпосереднє спростування". Метод полягає у прямому спростуванні різних пунктів пропаганди суперника. Без додаткових заходів цей метод рідко буває ефективним. Перш за все, це пов"язано з психологічними особливостями сприйняття людини: руйнувати створений стереотип значно складніше, ніж створити новий.


- "Ігнорування". Полягає в ігноруванні тих чи інших тем пропаганди супротивника. Він грунтується на припущенні, що негативна тема, яка лишається "на слуху", завдає більше шкоди у порівнянні з темою, котра з"явилася на короткий проміжок часу. Метод буває ефективним, коли пропаганда суперника є незначною.


- "Пропаганда відволікання". Метод полягає у відволіканні та перенесенні уваги аудиторії з теми пропаганди чужої сторони на інші теми. Наприклад, коли активізувалася критика Президента США Клінтона за "сексуальні пригоди", практично відразу ж активізувалися теми Іраку, нанесення ракетно-бомбових ударів. "Суспільна підтримка військових дій у Чечні протягом виборчої кампанії фактично відгородила уряд від критики", - цитата із заяви закордонних спостерігачів на виборах до Державної Думи РФ.


- "Превентивна пропаганда". Метод полягає у превентивному порушенні пропагандивної теми, котра може бути використана пропагандою супротивника (конкурента), задля зменшення довіри до теми. У виборчих кампаніях користуються темою про можливі провокації, використання "нечесних методів з боку конкурентів", висування звинувачень, що їх хоче застосувати інша сторона. Це призводить до зменшення довіри до будь-якої інформації, в тому числі й негативної.

Отже, це були спроби боротьби з пропагандою.
Але ж ми знаємо, що не тільки пропагандою здобуваються мандати… Як пояснити людині, що на її авто не Ви приліпили свою агітаційну листівку, а конкуренти? Що робити, коли нахабно і безпринципно чиниться тиск з боку влади, якщо податкова починає перевірку саме тих магазинів, де є плакати опозиційних кандидатів, перевіряють телеканали, газети, друкарні?.. Ці та подібні питання поки що залишимо без відповіді.




НАПИСАТИ ЛИСТА АВТОРУ

ГОЛОВНА .................................................... <<< ПОПЕРЕДНЯ

 

 

Hosted by uCoz