„ќ–Ќ»… PR:

брудн≥ виборч≥ технолог≥њ

електронна верс≥¤ книги ќлекс≥¤ —ит≥кова


8. PR-агентства: пропонован≥ послуги ≥ помилки у робот≥ з ними

ѕакет послуг, що його PR-агентство готове запропонувати, на виборах зазвичай не використовуЇтьс¤ повною м≥рою.
ѕроте ц≥на на проведенн¤ передвиборчоњ кампан≥њ "п≥д ключ" Ї чималою ≥ пост≥йно зростаЇ: в≥д дес¤тк≥в тис¤ч до к≥лькох м≥льйон≥в долар≥в. ≤менитий пол≥ттехнолог може запросити 5 тис¤ч долар≥в за день консультац≥й, а фах≥вець з директ-мейлу (складанн¤ ≥ розсиланн¤ особистих лист≥в в≥д кандидата виборц¤м) часто оц≥нюЇ роботу сумою в≥д 0,5 до 1-го долара за виготовлений ≥ доставлений лист. “акож важливим чинником Ї - м≥ра "розкрученост≥" кандидата ≥ апетит PR-агентства, що його обслуговуЇ.
ƒо реч≥, найб≥льш≥ рос≥йськ≥ PR-агентства за¤вл¤ють, що њхн¤ участь на ус≥х стад≥¤х передвиборчого процесу принесе кандидату в≥д 20-ти до 40% голос≥в.
«а р≥зними п≥драхунками, на "обробку" одного виборц¤ витрачаЇтьс¤ в≥д 0,5 до 2-х долар≥в. –озпод≥л грошей Ї таЇмницею, а в оф≥ц≥йних розмовах пол≥ттехнологи стверджують, що славнозв≥сний м≥льйон долар≥в розходитьс¤:
- 15% - на соц≥олог≥чну п≥дтримку, формуванн¤ образу (в≥д од¤гу до розробки символ≥ки);
- 60% - на рекламу в «ћ≤ та на парканах;
- 20% - гонорари ≥м≥джмейкер≥в;
- 5% - резерв дл¤ л≥кв≥дац≥њ небажаних насл≥дк≥в д≥¤льност≥ штаб≥в противника.

јле нав≥ть так≥ астроном≥чн≥ дл¤ перес≥чного громад¤нина суми не гарантують замовнику, що кошти витрачатимутьс¤ зг≥дно з угодою. ≤м≥джмейкери можуть в≥дт¤гнути грош≥, наприклад:
- розм≥щуючи статтю (теле- або рад≥орепортаж) на замовленн¤, "накрутити" названу редакц≥Їю суму, вважаючи це своњми ком≥с≥йними;
- "накрутити" ц≥ну на друк лист≥вок;
- найн¤ти розповсюджувач≥в по ц≥н≥ "дв≥ коп≥йки за лист≥вку", а зв≥тувати, що розрахувалис¤ виход¤чи з ц≥ни "п"¤ть коп≥йок - лист≥вка".

ƒе¤к≥ агентства працюють одночасно на к≥лькох замовник≥в. Ѕули випадки, коли найн¤та команда полишала роботу у самому розпал≥ боротьби, парал≥зуючи таким чином передвиборчу кампан≥ю певного кандидата.
ѕод≥бного не в≥дбуваЇтьс¤, коли кандидат маЇ начальника штабу, котрий сам безпосередньо контролюЇ процес розрахунк≥в, об≥знаний ≥з розц≥нками тощо.
“а останн≥м часом з"¤вилос¤ твердженн¤, що ≥м≥джмейкери часто сам≥ бувають зац≥кавлен≥ у тому, аби вибори не в≥дбулис¤. ќск≥льки нов≥ (повторн≥) вибори - це нов≥ замовленн¤, а в≥дтак - додатков≥ грош≥ ≥м≥джмейкерам. ¬они вже не приховують: "™ вибори - Ї робота".
ƒл¤ кращоњ ор≥Їнтац≥њ у д≥апазонах ц≥н: PR-агентство орган≥зуЇ дл¤ замовника п≥кетуванн¤ потр≥бноњ установи (за 0,8 - 7 тис¤ч долар≥в), м≥тинг (за 1,5 - 15 тис¤ч долар≥в), або пресову конференц≥ю за участ≥ м≥сцевих та закордонних видань (в≥д 2-х до 3,5 тис¤ч зелених), надасть допомогу психотерапевта (10 - 50 зелених за годину), розробить рекламну кампан≥ю (5 - 15 тис¤ч долар≥в).



Ќјѕ»—ј“» Ћ»—“ј ј¬“ќ–”

√ќЋќ¬Ќј - - - - - - - - - - <<< ѕќѕ≈–≈ƒЌя - - - - - - - - - - Ќј—“”ѕЌј >>>

 

 

Hosted by uCoz